You are currently viewing Pas på dit barn bedst muligt

Pas på dit barn bedst muligt

Hvad enten der er tale om socialfobi, enkeltfobi eller agorafobi, så stammer de alle ret sikkert fra en traumatisk hændelse, som personen har oplevet på den ene eller den anden måde.

Giv dit barn redskaber til at håndtere fobi

For nogle skyldes det en uheldig situation fra fortiden, der har skabt angsten i kroppen, når noget lignende laver optakt omkring personen. Når der arbejdes med fobier, er det med henblik på at få kontrollen tilbage over kroppen.

Mange terapeuter og psykologer mener at vejen frem er at konfrontere kroppen, med en hændelse der vil tricke en fobi, men når man gør det, så skal man have redskaberne klar til at arbejde med sin egen styrke. Ved man ikke hvorfor man har en fobi, er hypnoterapi blevet et mere og mere anerkendt værktøj til at udrede patienter med fobier.

Blå blink kan vække mere en naturlig nysgerrighed

På hjemmesiden https://politirapporten.dk/ kan man læse mange historier om fra politiets hverdagsopgaver. For mange børn, der ikke har været vant til at se blå blink igennem opvæksten, kan der opleves en form for fobi, når de træder ind i storbyens liv, hvor blå blink og sirener indgår som en naturlig og daglig ting i hverdagens billede.

Alle børn der ikke har været vant til at opleve en sådan sidegevinst ved storbyen, vil reagere nysgerrigt på sirenerne og de blå blink, men der hvor man bør være opmærksom er, når barnet stadig snakker om, hvad der mon var årsagen til at udrykningskøretøjet kom susende forbi i forgårs.

Barnet giver måske ikke tydeligt udtryk for hjertebanken og trykken i maven, og det er svært som voksen der står på sidelinjen, at mærke disse symptomer der kan forbindes med fobi. Så vær opmærksom hvis du kommer fra et samfund uden blå blink til det vilde storbyliv.

Læn dig tilbage med god samvittighed og økologisk mad i skrutten

Når vi passer på vores purke, er det vigtigt for os at de trives fysisk og psykisk. Vil du gøre det bedste af det bedste, bør du derfor også overveje, hvad det er du og dit barn indtager i løbet af en helt almindelig dag. Der er på hjemmesiden alt-om-okologi.dk god hjælp at hente til en økologisk hverdag, der let kan afvikles i form af måltidskasser.

Det fysiske behov kan også blive dækket ind ved at holde gang i kroppen. Læs mere her, hvis du gerne vil undersøge hvad der sker af sportslige arrangementer eller lignende i Favrskov og omegn. Måske du er i ny i området og har brug for at vide, hvor og hvad der foregår i dit nye område, både for børn og voksne.