You are currently viewing Sådan kan du lege mere med dine børn

Sådan kan du lege mere med dine børn

Vil du også gerne lege mere med dine børn? Rigtig mange vil gerne have mere kvalitetstid med deres børn i en eller travl og stressende hverdag – og det kan du nemt få ved at lege mere med dine børn. At lege er nemlig en stor del af dine børns kærlighedssprog, så når du leger med dine børn, så viser du dem, at du elsker at være sammen med dem. Læs med her i denne artikel og få nogle gode ideer til, hvordan du nemt kan komme til at lege mere med dine børn.

Et godt underlag til leg

Det første du kan gøre for at lege mere med dine børn er at have et godt underlag klar derhjemme til leg. Det er ikke sjovt at sidde på gulvet og lege, hvis gulvet er hårdt og koldt – hverken for dig eller for dit barn (uanset barnets alder, men især de små børn skal have et blødt underlag at lege på, så de ikke slår sig). Her er et legetæppe helt uundværligt, når der skal leges på gulvet med klodser, dukker, biler eller lige det, dit barn elsker at lege med. Du kan finde et stort udvalg af legemåtter til dit barn lige her.

Leg noget du også gider

Det andet du kan gøre for at lege mere med dine børn er at lege noget, du faktisk selv gider være en del af. Hvis du synes det er virkelig kedeligt at lege med biler, så er det måske ikke netop den leg, du skal være en del af med dit barn (medmindre det er det eneste, dit barn gider lege med dig – så må du tage den i stiv arm). Men hvis du modsat elsker at lege med dukker og legemad med dit barn, så foreslå netop den leg, næste gang I skal lege sammen. Så er der en stor chance for, at både dig og dit barn kommer til at nyde legen lidt mere – fordi I begge to synes, det er sjovt.

Inddrag dine børn i de huslige pligter

Det tredje du kan gøre for at lege mere med dine børn er at inddrage dine børn i de huslige pligter. Børn ved ikke, at det huslige ikke skal være sjovt, så hvis du gør f.eks. opvask eller vasketøjet til en leg, kan I få mange gode stunder sammen her – og du kan slappe mere af, når børnene er blevet puttet. Prøv f.eks. at få barnet til at tage vasketøjet ud af vaskemaskinen for dig, mens du hænger det op. Rigtig mange børn vil også gerne føle sig nyttige i hjemmet, så her er det kun en win-win situation for hele familien.